شهاب‌الدین دلاور: اگر طالبان نباشد، افغانستان تجزیه می‌شود

2 Min Read

شهاب‌الدین دلاور، رئیس کمیسیون طالبان برای تماس با شخصیت‌های افغان، نسبت به پیامدهای احتمالی فروپاشی حکومت طالبان هشدار داده و مدعی شده است که در حال حاضر هیچ جایگزینی برای اداره این گروه وجود ندارد.

دلاور روز شنبه در سخنانی گفت که به باور او، در صورت فروپاشی نظام طالبان، افغانستان با بحران‌های گسترده‌ای روبه‌رو خواهد شد و حتی خطر تجزیه کشور نیز وجود دارد. او ادعا کرد که نبود یک حکومت واحد، زمینه را برای اختلافات داخلی و تقسیم افغانستان فراهم خواهد کرد.

رئیس کمیسیون تماس طالبان همچنین تأکید کرد که حکومت این گروه تنها ساختاری است که می‌تواند وحدت و ثبات کشور را حفظ کند و از شخصیت‌ها و سیاستمداران افغان خواست برای همکاری و بازگشت به کشور اقدام کنند.

اظهارات دلاور در حالی مطرح می‌شود که طالبان از زمان بازگشت به قدرت در سال ۲۰۲۱ با انتقادهای گسترده داخلی و بین‌المللی به دلیل محدودیت‌های شدید بر حقوق زنان، سرکوب آزادی‌های مدنی، ممنوعیت آموزش دختران و عدم تشکیل حکومت فراگیر روبه‌رو بوده‌اند.

در مقابل، منتقدان طالبان معتقدند که ادامه سیاست‌های کنونی این گروه، شکاف‌های سیاسی و اجتماعی را عمیق‌تر کرده و افغانستان را با چالش‌های جدی در عرصه‌های اقتصادی، حقوق بشری و روابط بین‌المللی مواجه ساخته است.

از روزنامه‌نگاری مستقل حمایت کنید

حمایت شما به ما کمک می‌کند تا به ارائه گزارش‌های دقیق و بی‌طرف ادامه دهیم و صدای کسانی را که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، بلندتر کنیم.

این پست را شیر کنید
بدون دیدگاه

Leave a Reply