وزیر طالبان: تلفون های هوشمند ضروری است اما حکم‌ هبت‌الله مهم‌تر از آن

2 Min Read

بر اساس مکتوبی که نسخه‌ای از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اداره ملی مبارزه با حوادث طالبان اعلام کرده است که کارمندان این اداره برای انجام مأموریت‌های امدادرسانی و رسیدگی به رویدادهای طبیعی، به استفاده از تلفن‌های هوشمند نیاز جدی دارند؛ با این حال، ممنوعیت استفاده از این دستگاه‌ها همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

در این نامه که گفته می‌شود از سوی نورالدین ترابی، رئیس اداره مبارزه با حوادث طالبان، صادر شده، آمده است که تلفن‌های هوشمند برای کاهش خطرات، هماهنگی عملیات نجات و حفاظت از جان و مال آسیب‌دیدگان ضروری است، اما تا زمان صدور دستور جدید از سوی هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، کارمندان اجازه استفاده از آن‌ها را نخواهند داشت.

بر پایه این مکتوب، برای جلوگیری از اختلال در فعالیت‌های امدادی، از کارکنان خواسته شده است تلفن‌های ساده خود را فعال نگه دارند و مسئولان اداره نیز شماره این تلفن‌ها را در اختیار مرکز قرار دهند. همچنین تأکید شده است کارمندانی که به ایمیل دسترسی ندارند، مکلف‌اند از طریق پیامک با مرکز در ارتباط باشند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پیام‌های دریافتی پاسخ دهند.

این مکتوب در حالی منتشر شده که پیش‌تر گزارش‌هایی از ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند برای اعضای طالبان و کارمندان نهادهای دولتی منتشر شده بود. پس از آن نیز ویدیوها و فایل‌های صوتی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که در آن برخی مسئولان طالبان از اعضای خود می‌خواستند تلفن‌های هوشمندشان را شکسته و استفاده از آن‌ها را متوقف کنند.

طالبان تاکنون به‌طور رسمی درباره مکتوب منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی اظهارنظر نکرده‌اند و اصالت آن نیز به‌صورت مستقل قابل تأیید نیست.

از روزنامه‌نگاری مستقل حمایت کنید

حمایت شما به ما کمک می‌کند تا به ارائه گزارش‌های دقیق و بی‌طرف ادامه دهیم و صدای کسانی را که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، بلندتر کنیم.

این پست را شیر کنید
بدون دیدگاه

Leave a Reply